جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
عرفانی

حوزه/حجت‌الاسلام و المسلمین عرفانی گفت: ورود به حوزه یک امر است و خروج امر دیگری است، کاری کنیم با عمر و هستی و شخصیت خودمان که مورد انتخاب امام زمان(عج) باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین عرفانی در افتتاحیه تثبیتی طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان قزوین در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین، اظهار داشت: همه انسان‌ها عشق و علاقه ذاتی به فتح قله‌ها و به افق‌های بلند رسیدن را دارند و در اوج بودن را دوست دارند، اما آیا همه انسان‌ها به اوج قله می‌رسند؟

وی افزود: همه به قله نمی رسند و فقط عده کمی به قله می رسند، حال باید ببینیم آنهایی که به قله رسیدند چه ویژگی ها و آمادگی‌هایی داشتند، چه تمهیداتی در خودشان مهیا کردند و با چه داشته‌هایی به آنجا رسیده‌اند؟ این مطلب خیلی مهم است.

وی خاطرنشان کرد: مسیری که انتخاب کرده‌اید بهترین مسیر و قله‌ای که انتخاب کرده‌اید بلندترین قله است و بنده اگر صد بار هم برگردم به عقب همین مسیر را انتخاب می‌کنم، این مسیر انسان را به بلندترین قله رشد انسانی، سرّ و فلسفه خلقت می‌رساند، منتها با سعی و تلاش و پشتکار و عزم و اراده به این قله خواهد رسید.

دبیر شورای حوزه علمیه قزوین، ابراز کرد: به اعتقاد بنده امروز دو انتخاب پیش روی شماست، یک انتخاب که خودتان این مسیر را انتخاب کرده‌اید و بهترین انتخاب عمرتان را کرده‌اید که آن را به‌عنوان نقطه عطف زندگیتان هرگز فراموش نخواهید کرد و یک انتخاب دیگر که از سوی بالاست که از میان صدها و هزارها طالب علم و تقوا، صاحب العصر(عج) شما را انتخاب کند و تک تک شما مصطفی و منتخب بشوید، لذا در مسیر حرکت خودتان به نحوی حرکت کنید که مورد انتخاب امام زمان(عج) قرار بگیرید.

وی تأکید کرد: خیلی‌ها تا مرز قله فقاهت، علم و دانش، علامه شدن و آیت اللهی رفتند اما چون مورد انتخاب نبودند به پایین افتادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عرفانی، تصریح کرد: ورود به حوزه یک امر است و خروج امر دیگری است، کاری کنیم با عمر و هستی و شخصیت خودمان که مورد انتخاب امام زمان(عج) باشیم و مخرج صدق باشیم، آن‌وقت است که ما در این دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و در شاگردی امام زمان(عج) موفق شده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha